آیلند ویزا

شرایط تحصیل در دانشگاه های کبک

Rate this post

همه افرادی که رؤیای مهاجرت به کانادا و ادامه تحصیل در این کشور را در سر می‌پرورانند با شرایط تحصیل در دانشگاه های کبک به‌عنوان استان فرانسوی‌زبان با هزینه های مقرون به صرفه زندگی آشنا هستند.
با توجه به این‌که دانشگاه‌های کبک تنوع گسترده‌ای از رشته‌های آکادمیک در مقاطع مختلف را در خود گنجانده ‌است و درضمن تحصیل در یک استان دوزبانه موقعیت خاصی را برای متقاضیان فراهم کرده ‌است.
افرادی که این استان برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند امکان تحصیل در رشته‌های آکادمیک به زبان فرانسوی یا انگلیسی را خواهند داشت. حتی در تعدادی از رشته‌ها در مراکز علمی کبک تدریس به‌صورت ترکیبی به زبان فرانسه و انگلیسی ارائه می‌شود.

چرا تحصیل در کبک مناسب‌تر است؟

تحصیل در استان کبک کانادا یکی از برترین گزینه های روی میز برای تحصیلات دانشجویی است. به خصوص به دلیل اینکه مونترال به عنوان بهترین شهر دانشجویی دنیا شناخته شده است. حتما اطلاع دارید که کانادا در زمره پرتقاضاترین کشورهای جهان در زمینه جذب دانشجوست. با توجه به اینکه تحصیل و اقامت در کبک در مقایسه با سایر استانهای کانادا مقرون بصرفه تر است مونترال و کبک دو قطب دانشجویی کانادا محسوب می شوند.
احتمالاً تا حدی در جریان هستید که شهر مونترال کانادا یکی از پرطرف‌دارترین و مشهورترین مراکز مهاجرپذیر دنیاست و به‌عنوان اولین گزینه برای دانشجویان بین‌المللی متقاضی مهاجرت تحصیلی به کانادا مطرح است. با این‌حال گزینه‌های فراوان دیگری با وجود بیش‌ از ۲۴۰ کالج معتبر و ۸۰ دانشگاه برای دانشجویان در کانادا وجود دارد.
یکی از مزایای بزرگ تحصیل در دانشگاه های کبک هزینه‌های متعادل تحصیل و زندگی و خوراک در این استان است. درضمن از لحاظ تحصیلی در میان ۹ دانشگاه معتبر این استان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ۳ دانشگاه فراهم است؛ اما در سایر دانشگاه‌های کبک افراد برای ادامه تحصیل باید مهارت زبانی در هر دو زبان انگلیسی و فرانسه را داشته باشند.
مدت‌زمان تحصیل در مقطع کارشناسی درکبک بین ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد. دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در مقطع لیسانس می‌توانند از دانش زبانی فرانسه و انگلیسی همگام با هم استفاده نمایند. در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز مشابه با شرایط تحصیل در ایران دفاع از پایان‌نامه الزامی است.
علاوه‌ بر این دانشجویان بعد از گذراندن این مقطع تحصیلی باید در امتحان جامع شرکت کنند. در شرایط عادی دوره فوق‌لیسانس در کبک دو سال زمان می برد اما دوره‌هایی وجود دارند که در طی یک‌سال هم به پایان می‌رسند.
در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در مقطع دکترا همانند سایر استان‌های کانادا درکبک هم نیاز به داشتن رزومه کاری و تحصیلی و درضمن سوابق کارهای پژوهشی بسیار مورد توجه قرار دارد.

دانشگاه‌های کبک با رتبه های جهانی

در میان بهترین دانشگاه های کبک قطعا نام دانشگاه مونترال به‌عنوان برجسته‌ترین دانشگاه می‌درخشد. شاید برجسته‌ترین دلایل استقبال روزافزون از این دانشگاه علاوه ‌بر رتبه‌بندی آن در صدر لیست دانشگاه‌های برتر جهانی، وجود محیط اجتماعی انعطاف‌پذیر برای مهاجران و امکانات مناسب زندگی برای دانشجویان بین‌المللی باشد. با اینکه بیشترین تمایل دانشجویان برای تحصیل در کانادا به دانشگاه مونترال اختصاص دارد، اما دانشگاه های دیگری هم در کبک وجود دارد که از لحاظ اعتبار رتبه‌بندی در میان دانشگاه‌های جهانی حائز اهمیت هستند.
تحصیل در رشته‌های حوزه علوم پزشکی
در میان دانشگاه‌های کبک برای علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های زیرشاخه پزشکی هم گزینه‌های مناسبی وجود دارد. تحصیل در رشته‌های پزشکی درکبک فرصت‌های بسیار مناسبی در زمینه اشتغال و اقامت در کبک و در ضمن پذیرش موقعیت‌های شغلی خاص در کشور های مختلف را مهیا می‌کند.

اعتبار دانشگاههای کبک

وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران سالانه لیستی از دانشگاه‌های مورد تایید در همه رشته‌ها را در اختیار متقاضیان تحصیل خارج از کشور قرار می‌دهد. برخی از افراد ممکن است پس ‌از پایان دوره تحصیل در دانشگاه های بین‌المللی بنا به دلایلی تصمیم داشته باشند به کشور خودشان بازگردند و با مدارک تحصیلی که دریافت کرده اند مشغول به فعالیت شوند.
به ‌همین دلیل لازم است برای جلوگیری از اتلاف سرمایه و زمان متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی پیش ‌از تصمیم نهایی، از آخرین تغییرات این لیست آگاهی داشته باشند. بر مبنای آخرین لیست منتشرشده از دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم تحقیقات و فناوری مدارک تعدادی از دانشگاه های کبک از جمله دانشگاه مک گیل و مونترال از نظر این وزارت‌خانه معتبر است.
برای دریافت اقامت دائم کانادا می توانید در کنار سرمایه گذاری در کبک به ادامه تحصیل در دانشگاه های کبک مشغول شوید.

 

آیلند ویزا آیلند ویزا