آیلند ویزا

راه اندازی کسب و کار در کبک

Rate this post

کبک کانادا که در اصطلاح با عنوان شهر زیبا در میان محلی ها شناخته می شود بزرگترین استان این کشور است. بر اساس آمارهای کانادا از جولای 2020 با ظهور 98000 فرصت شغلی جدید نرخ بیکاری در این استان کاهش پیدا کرده است. به نظر می رسد با حمایت های دولت کانادا راه اندازی کسب و کار در کبک با توجه به فعالیت اقتصادی رو به رشد این کشور کاملا معقول باشد.

دولت کانادا با حمایت های ویژه 94/4 درصد از مشاغلی را که در اثر همه گیری کرونا دچار رکود شده بودند را مجددا احیا کرد. درست است که راه اندازی کسب و کار به همان اندازه که می تواند مزایایی در پی داشته باشد چالش برانگیز هم هست اما نمی توان آزادی های خود اشتغالی را نادیده گرفت.

نکته قابل توجه این است که راه اندازی یک شرکت تجاری در شهرهای کانادا با وجود شرایط اقتصادی این کشور کاملا توجیه شده است.

مهاجرت به کبک از طریق کارآفرینی

انواع طرح های کسب و کار در کبک برای مدیرانی که شرایط اجرای کارآفرینی را دارند فرصت مناسبی را برای کسب اقامت دائم کانادا مهیا می کند. این افراد متقاضی می توانند با توجه به تخصص خود در زمینه صنعتی، تجاری و کشاورزی کسب و کاری را در کبک راه اندازی کنند. از این رو  متقاضیانی که خواستار اجرای پروژه های تجاری هستند باید بیزینس پلن مشخصی به صورت یک پروژه کاری ارائه دهند که معیار اصلی ارزیابی آنهاست.

بر اساس اعلام دولت کبک کارآفرینانی که ارزیابی نقشه تجاری شان با موفقیت انجام می شود به مصاحبه دعوت خواهند شد. برای راه اندازی کسب و کار در کبک فرد متقاضی باید مراحل زیر را به انجام برساند:

*در زمینه کاری خود مانند، کشاورزی، تجارت و یا صنعت سرمایه گذاری کند به طوری که ارزش این سرمایه گذاری حداقل 25 درصد سهام یا به اندازه حداقل 100 هزار دلار از کل سرمایه بیزینسی باشد

*باید یکی از شهروندان کبک ( خود کارآفرین یا اعضای خانواده اش نباشد) را معادل 30 ساعت کار در هفته در کسب و کار خود استخدام کند (کارآفرینانی که در زمینه کشاورزی فعالیت می کنند نیاز به این تعهد ندارند)

*در مدیریت و اجرای کسب و کار به طور فعالانه مشارکت کند

چرا راه اندازی کسب و کار در کبک خوب است؟

کشور کانادا سیستم اقتصادی و مالی باثبات و پایداری دارد و سطح مالیات های تعیین شده خیلی پایین است. با توجه به اینکه استانداردهای زندگی در استان کبک کانادا بالاترین سطح را دارد و با بازارهای بزرگ دنیا ارتباط گسترده ای دارد، بنابراین راه اندازی کسب و کار در کبک که بزرگترین استان کاناداست توجیه اقتصادی خوبی خواهد داشت.

یکی از مزیت های بزرگ کشور کانادا فراهم بودن زیرساخت های حمل و نقل برای انتقال کالاهای تجاری درحوزه بین المللی است. بازارهای تبادلی کانادا بسیار گسترده است به طوری که تنها با 500 میلیون مصرف کننده در آمریکای شمالی ارتباط دارد.

مطابق آمارهای اقتصاد جهانی در سال 2013 کانادا به عنوان قوی ترین سیستم بانکی دنیا معرفی شده است.

بر اساس نظرسنجی های انجام شده در بین 132 کشور کانادا جزء 10 تا از بهترین کشورها در زمینه کیفیت باالای زندگی است.

کارآفرینی در استان کبک

در شرایط حاضر بهترین بخش ها برای شروع فعالیت و سرمایه گذاری در کبک فرآوری مواد غذایی، حمل و نقل، هوافضا، فناوری اطلاعات و ارتباطات، کامپیوتر و الکترونیک و معدن است. در ضمن مشاغلی مانند پرستاری، آشپزی، مراقبت از کودکان و سالمندان ، خدمات مربوط به غذا، پروژه های فروش و.. همیشه بازار کار مختص به خود را دارد.

اگر به زبان فرانسوی مسلط باشید شروع کسب و کار و یا اشتغال به کار در کبک برای شما خیلی آسان تر خواهد بود.

تاجران باتجربه ای که تمایل دارند کسب و کاری در استان کبک داشته باشند و نقشی در پیشرفت اقتصادی این استان ایفا کنند باید برنامه کارآفرینی مشخصی به دولت کانادا ارائه دهند.

یکی از حمایت های ویژه دولت فدرال کانادا تعیین کمترین میزان مالیات برای سرمایه گذاری در کسب و کار جدید در ایالات مختلفی مانند آنتاریو، کبک و… است. این برنامه به اندازه 7500 دلار در سال برای مدیران کسب و کار صرفه جویی در هزینه ها را به دنبال دارد.

حمایت از مدیران زن برای سرمایه گذاری در کبک

دولت فدرال کانادا در موسسات بازرگانی کوچکی که مدیرانش خانمها باشند به میزان 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند. بر اساس یک اعلام رسمی دولت کانادا قصد دارد تا سال 2025 شرکت های بازرگانی کوچک به مدیریت زنان را دو برابر کند. این سرمایه گذاری جدید دولت باعث می شود اقتصاد کبک در سطح بین المللی بیش از پیش تقویت شود.

آیلند ویزا آیلند ویزا