آیلند ویزا

دریافت پذیرش تحصیلی در کبک

Rate this post

دریافت پذیرش تحصیلی در کبک به دلیل شرایط اقتصادی،‌اجتماعی و فرهنگی منحصربه‌فرد استان کبک، فرصت بسیار خوبی را برای تحصیل در دانشگاه های معتبر در شهرهای مختلف ایجاد کرده است. از این‌رو سالانه دانشجویان از سراسر دنیا برای بهره‌گیری از فرصت‌های ناب ادامه تحصیل به این استان جلب می‌شوند. درضمن سالانه بیش ‌از ۵۰ هزار دانش‌آموز از کشورهای گوناگون تحصیل در مدارس کبک را انتخاب می‌کنند.

مزایای تحصیل در کبک

اگر بخواهیم به مزیت‌های برجسته ای که افراد را به ادامه تحصیل در این استان مشتاق کرده ‌است اشاره کنیم موارد زیر مهم‌ترین آن‌هاست:
* کیفیت بالای آموزش: سیستم آموزشی کبک همگام با استراتژی‌های برنامه‌ریزی بین‌المللی پیش می‌رود. زیرساخت‌های به‌روز آموزشی تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی کبک دارای تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته، کارگاه‌های مجهز به رایانه، امکانات ورزشی و سالن‌های آموزش عملی هستند. هزینه‌های متعادل زندگی: جالب است بدانید که هزینه‌های زندگی درکبک کمترین میزان را در آمریکای شمالی به خود اختصاص داده ‌است. شرایط امن زندگی به علت برقراری عدالت اجتماعی در جامعه ای دموکراتیک که احترام و مساوات به تمام‌وکمال مدنظر قرار می گیرد بسیار لذت بخش است. از این‌رو میزان جرم و جنایت هم در مقایسه با سایر مناطق آمریکای شمالی در پایین‌ترین میزان قرار گرفته ‌است.
محیط فرهنگی پویا: سالانه رویدادها و جشنواره‌های بین‌المللی و نمایشگاه‌ها و کارناوال‌های گسترده فرهنگی و ورزشی در سراسر کشور برگزار می‌شود و از این لحاظ کانادا شهرت زیادی دارد.
شهرنشینی در اوج شکوه: شهرهای بزرگ کبک تلفیق بی‌نظیری از جذابیت‌های جامعه اروپایی و مدرنیته آمریکای شمالی است.
جذابیت های طبیعت بکر: اگر از علاقه‌مندان محیط‌زیست و طبیعت‌گردی باشید شهرهای کبک جاذبه‌های شگفت‌انگیز طبیعی از گونه‌های گیاهی گرفته تا حیوانات را در خود گنجانده که قطعا برای هر فردی غیرمنتظره خواهد بود و با وجود دریاچه‌ها و رودخانه‌های فراوان، چشم‌اندازهای فضای سبز طبیعی، جنگل‌های پهناور قاره‌ای و چندین پارک جنگلی میزبان گردشگران در همه فصول سال است و زیبایی های منحصربه‌فردی را به نمایش می‌گذارد.

تحصیل در دانشگاههای کبک

وجود دانشگاههای درجه اولی مانند مونترال و مک گیل، استان کبک را در تراز اول استانهای مورد تقاضا برای اقامت با هدف ادامه تحصیل قرار می دهد. البته استان کبک علاوه بر این دانشگاههای تراز اولی کالج ها و مراکز آموزش عالی دیگری هم دارد که پذیرای دانشجویان بین المللی است.
دانشگاه دولتی مک گیل در زمره برترین دانشگاههای کانادا و پیشرو در سبک آموزش های نوین است که مجموعه ای از دانشجویان با ملیت ها و فرهنگهای متنوع را در یک فضای علمی غنی جای داده است. علاوه بر این گونه دانشگاههای مطرح، کالج های کبک راهی سریع و آسان برای دریافت پذیرش تحصیلی در کبک با مدارک معتبر هستند.
در استان کبک برنامه های تحصیلی مهاجرتی گوناگونی وجود دارد و با وجود اینکه زبان اول آنها فرانسوی است اما خیلی از دوره های تحصیلی در کالج ها به زبان انگلیسی تدریس می شود.

مراحل دریافت پذیرش تحصیلی در کبک

انتخاب یک رشته و مؤسسه آموزشی مشخص: دانشجویان خارجی در وهله اول باید برنامه تحصیلی معینی بر اساس علایق خود در نظر گرفته و متناسب با آن مؤسسه یا دانشگاه خاصی را انتخاب کنند. دریافت پذیرش تحصیلی در کبک در قالب یک سیستم تحصیلی: هر مؤسسه و دانشگاهی درکبک شرایط اختصاصی خود را برای مدارک مورد نیاز، روند پردازش درخواست‌ها، تاییدیه های خاص و …. دارد که برای اطلاع از آن‌ها باید پیگیر معیارهای پذیرش دانشگاه خاصی باشید.
دریافت گواهی پذیرش کبک ( CAQ ): به‌محض این‌که نامه پذیرش مؤسسه آموزش عالی و دانشگاه بخصوصی را دریافت کردید، باید برای درخواست گواهی پذیرش (CAQ) از طریق اداره مهاجرت اقدام کنید. این گواهی پذیرش برای دوره تحصیلاتی که بیش ‌از ۶ ماه طول می‌کشد استفاده می‌شود و برای همه دانشجویان خارجی بدون در نظر گرفتن این‌که در چه سطحی از تحصیلات هستند الزامی است. دریافت مجوز تحصیل
در صورتی که برنامه تحصیلی شما در کانادا بیش ‌از ۶ ماه زمان می برد، باید از دولت کانادا مجوز تحصیل دریافت کنید. در این شرایط در زمینه دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید برای ویزای اقامت موقت کانادا اقدام کنید. در این مرحله باید داده‌های بیومتریک یعنی عکس و اثرانگشت برای تکمیل اطلاعات هویتی خود ارائه دهید.

دریافت بیمه سلامت و بستری

در تمام مدت ادامه تحصیل در کبک داشتن بیمه درمانی و بستری ضرورت دارد که هزینه‌های آن به وسیله بیمه‌گذاران خصوصی بسته به نوع خدمات مشخص می‌شود. توجه داشته باشید که حتی اگر در کشور خودتان تحت پیش پوشش بیمه‌ای بوده‌اید مجدداً باید در کبک این بیمه را دریافت کنید.

آیلند ویزا آیلند ویزا