آیلند ویزا

دریافت ویزای دانشجویی کانادا

Rate this post


با وجود این‌که در کشور کانادا فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای پیشرفت در زندگی و تحصیل بدون نابرابری بین افراد فراهم‌ شده و همه می‌توانند از بهترین مراکز علمی دنیا در شرایط ایده‌آلی بهره‌مند شوند اما با این‌حال برای رسیدن به این موقعیت عالی و شرایط ایده‌آل باید برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا اقدام کرده و در این پروسه با موفقیت بیرون بیایید.
پیش‌زمینه‌های دریافت این نوع ویزا مواردی همچون معدل بالا و دارا بودن مدرک زبان انگلیسی متناسب با مقطع تحصیلی و ارائه آن به دانشگاه موردنظر است. درضمن فرد متقاضی پیش ‌از هر چیز باید بتواند پذیرش دانشگاه، کالج و مؤسسه آموزشی معتبری را دریافت کند. البته بدون داشتن مدرک زبان هم می‌توانید ویزای تحصیلی کانادا دریافت کنید. در این شرایط لازم است پیش ‌از شروع دوره دانشگاهی دوره‌های زبان انگلیسی را در کانادا بگذرانید. کسب نمرات بالا در همه دروس تخصصی آخرین مقطع تحصیلی و داشتن معدل بالا از ملزومات پذیرش در دانشگاه‌های معتبر کاناداست. در ضم داشتن شرایط جسمانی سالم و عدم سوءپیشینه از شرایط جانبی دریافت ویزای دانشجویی کانادا است.

هزینه‌های تحصیل در کانادا

در حال حاضر به دلیل تمرکز بروزترین مراکز علمی و دانشگاهی دنیا در کانادا و استانداردهای بالای آموزشی و ضمنا به‌صرفه بودن هزینه‌های تحصیلی در این کشور روزبه‌روز به تعداد داوطلبان مهاجرت به کانادا از مسیر ویزای تحصیلی در مقایسه با کشورهایی مانند استرالیا، انگلستان و آمریکا افزوده می‌شود. پس از این که افراد موفق به دریافت ویزای تحصیلی کانادا study permitمی‌شوند یکی از مهم‌ترین چالش‌های آن‌ها تامین هزینه‌های تحصیلی و زندگی است.
هزینه‌های تحصیل در کانادا تا حد زیادی به نوع مدرسه و دانشگاه مورد نظر بستگی دارد و صد البته به شهری که در آن مشغول به تحصیل می‌شوید.
تحصیل در دانشگاه‌های کانادا
درصورتی‌که قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کانادا را دارید در نظر داشته باشید که علاوه‌ بر پرداخت هزینه‌ای به‌عنوان شهریه (حدوداً بین ۱۲ تا ۳۰ هزار دلار در سال متغیر است) باید هزینه‌های اقامت مسکن خوراک و پوشاک را نیز بپردازید. همان‌طور که اشاره شد هزینه‌های تحصیل نسبت به عواملی مانند مقطع تحصیلی، نوع دانشگاه و شهرو استان محل تحصیل متفاوت است.
به ‌عبارت ‌دیگر هزینه‌های دانشگاه در شهرهای کوچک‌تر مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

هزینه اقامت دانشجویان در کانادا

پس‌ از دریافت ویزای تحصیلی کانادا علاوه ‌بر هزینه‌های تحصیلی و شهریه دانشگاه باید مخارج اقامت و تامین زندگی خود را در کانادا در نظر بگیرند. به ‌عنوان نمونه هزینه‌های اجاره‌خانه که بسته به موقعیت مکانی متراژ خانه و امکانات شهر موردنظر متفاوت خواهد بود. به‌ هرحال برای اجاره‌خانه به‌طور معمول باید بین ۸۰۰ تا 2800 دلار در ماه کنار بگذارید. البته دانشجویان می‌توانند تقاضای خوابگاه دانشجویی داده و با هزینه‌ ای بین ۲۵۰ تا ۷۰۰ دلار در خوابگاه دانشجویی اقامت داشته باشند. لازم به ذکر است که هزینه‌های اقامت تحصیلی در کانادا با چشم‌پوشی از هزینه‌های شهری و اجاره‌خانه که شامل خورد و خوراک و پوشاک است مبلغ قابل‌کنترلی بوده و افراد می‌توانند با خرید از حراجی‌های آخر فصل یا خرید خوراکی از بازارهای روز تا حد زیادی در مخارج خود صرفه‌جویی کنند.
به ‌طور کلی هزینه‌های افراد در مدت تحصیل در کانادا چیزی در حدود ۷۰۰ تا هزار دلار در ماه خواهد بود.
دانشگاهها و کالج های برتر کانادا
دانشگاه مک گیل McGill
دانشگاه بریتیش کلمبیاBritish Columbia
دانشگاه تورنتو Toronto
دانشگاه واترلو Waterloo
دانشگاه سیمون فریزر Simon Fraser
دانشگاه البرتاAlberta
دانشگاه کلگری Calgary
دانشگاه یورک York
دانشگاه کویین Queens
دانشگاه وسترن Western

صدور ویزای تحصیلی کانادا

حداقل ۹ هفته پس ‌از ثبت درخواست ویزا و طی شدن مراحل اداری آن شامل انگشت‌نگاری و …. ویزای تحصیلی کانادا صادر می‌شود. البته شخص متقاضی دریافت اقامت کانادا پس ‌از کسب ویزا باید برای دریافت مهر ویزا پاسپورتش را به سفارت کانادا در آنکارا تحویل دهد.
شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد
پس ‌از دریافت مدرک کارشناسی مدت‌زمان ۵ سال زمان دارید تا برای ورود به مرحله کارشناسی ‌ارشد اقدام کنید. در این مرحله دانشجویانی که کمتر از ۳۲ سال سن دارند با اولویت بیشتر واجد شرایط ادامه تحصیل در کانادا خواهند بود. البته برای تحصیل در این مقطع در کنار دارا بودن مدرک لیسانس و معدل بالای ۱۳ در دوره کارشناسی، باید مدرک زبان با نمره آیلتس ۶ یا 5/6 کسب کرده باشید.
پیش از اقدام برای ویزای دانشجویی کانادا باید رزومه تحصیلی خود را به دقت بررسی کرده و با کمک مشاور امور مهاجرت گزینه مناسب شرایط خود را از میان انواع ویزای تحصیلی انتخاب کنید.

 

آیلند ویزا آیلند ویزا