آیلند ویزا

جاذبه های گردشگری کبک سیتی کانادا

5/5 - (1 امتیاز)

جاذبه های گردشگری کبک سیتی کانادا

یکی از جذاب‌ترین شهرهای کانادا با دیدنی‌های خیره‌کننده کبک سیتی است که نمادی از فرهنگ فرانسوی در منطقه آمریکای شمالی به شمار می رود. از آنجایی‌که کبک سیتی مرکز استان کبک است نقش مرکز تجاری مهمی در این منطقه از آمریکای شمالی را به خود اختصاص می دهد. این شهر با این‌که همگام با پیشرفت‌های شهرسازی ظاهر مدرنی به خود گرفته اما همچنان قدمت تاریخی اش را نیز حفظ کرده ‌است.جاذبه های گردشگری کبک سیتی کانادا

دیوارکشی‌های مستحکم، خیابان‌های باریک و ساختمان‌هایی با قدمت چند هزار ساله همچنان در بخش‌هایی از آن خودنمایی می‌کند. در این فرصت مختصر می‌خواهیم گوشه‌ای از جاذبه های گردشگری کبک سیتی کانادا را به شما معرفی کنیم.

همچنین: استارتاپ کانادا

دشت‌های آبراهام

دشت‌های آبراهام که در محله مونتکالم واقع شده گویای داستان‌هایی از جنگ‌های خونینی است که آینده شهر کبک را به ثبت رسانده‌اند. جنگ‌های مهمی که در یکی از آن‌ها ژنرال بریتانیایی به نام وولف توانست کنترل کبک سیتی را از چنگال مونتکالم ژنرال فرانسوی خارج کند. از لحاظ موقعیتی این دشت‌ها در غرب سیتادل واقع شده‌اند.

گذشته از سابقه تاریخی غنی دشت های آبراهام این پارک شهری پهناور، مسیرهایی برای پیاده روی و دوییدن دارد. مجسمه های دیدنی از شخصیت های تاریخی، چشم اندازهایی به رودخانه سنت لارنس و باغ های انبوه و سرسبز فضایی دلنشین برای گردشگران به ارمغان آورده است.

در این منطقه کافه ها، رستورانها و مغازه های محلی و همچنین استراحتگاه هایی برای نشستن و دورهمی های دوستانه در نظر گرفته شده است.

در این دشت‌ها رویدادهای بزرگ و نمایشگاههایی اجرا می‌شود که روایتگر مقاومت کبک سیتی در برابر ارتش بریتانیا و در نهایت سقوط آن به دست انگلیسی هاست و این ‌که چگونه در نهایت کبک سیتی به دست بریتانیا افتاد. برای سرمایه گذاری در کبک کلیک کنید

از جاذبه‌های گردشگری کبک سیتی می‌توان به باغ‌های ژاندارک و برج‌ های مارچلو نیز اشاره کرد.

کشتی کبک لاوی

جالب است بدانید بخشی از حمل ‌و نقل بین شهرهای کبک سیتی و لاوی به وسیله کشتی صورت می‌پذیرد که از میان رودخانه سنت لارنس عبور می‌کند. این کشتی رؤیایی علاوه بر اینکه وسیله‌ی حمل ‌و نقل سریعی برای مسافران و گردشگران است، نمای شگفت‌انگیزی از افق غروب و طلوع خورشید شهر را به ‌خصوص در شبانگاه که چراغ ‌های کاخ فرانتونک، ساختمان پرایس و سایر بناهای تاریخی آن حوالی روشن می شود را به نمایش می‌گذارد.

گردشگران می توانند از ایستگاه اسکله این کشتی در شهر لاورتاون با پیاده‌روی کوتاهی مسیر محله شامپلن کوچک و قلعه سلطنتی را به گشت‌ و گذار بگذرانند.

 محله شامپلن کوچک

در این محله مجموعه‌ای از بازارهای صنعتی، فروشگاه‌هایی برای خرید سوغاتی، رستوران‌هایی با سبک سنتی آشپزی کبک به چشم می‌خورند. این محله در برهه‌ای از زمان پایتخت فرانسه جدید بوده ‌است. محله ای که با ظاهر ساختمان‌های کم ‌ارتفاع و خیابان‌های باریک نمادی از جاذبه‌های گردشگری کبک سیتی به شمار می‌رود. قطعا از پیاده‌روی در خیابان‌های باریک این محله که تنها امکان تردد پیاده را دارند، حس و حال نوستالژیک خوبی برایتان تداعی خواهد.

هتل فرانتونک

این هتل از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کبک سیتی است. مهم‌ترین جذابیتی که گردشگران را به این هتل می‌کشاند این است که این هتل سابقه‌ای تاریخی دارد و در مکانی جا خوش کرده ‌است که زمانی قلعه سنت ‌لوئیس در آن قرار داشته ‌است. افرادی که اقامت در این هتل را انتخاب می‌کنند این فرصت را پیدا خواهند کرد تا از بقایای این قلعه بازدید کنند.

در مجاورت این هتل، هتل تاریخی دو ستاره‌ی دیگری با نام  Jardiance Gauverneur واقع ‌شده که به افتخار دو ژنرال کشته ‌شده در جنگ سال ۱۷۵۹ بنا شده ‌است. در واقع این یک هتل نمادین است که در سال ۱۸۹4  توسط سازمان راه ‌آهن کانادا بنا شد. هتل فرونتناک در بالای شهر باسه و  محله شامپلن کوچک ساخته ‌شده و چشم‌انداز بی‌نظیر به رودخانه لارنس دارد. درضمن یک منطقه تاریخی شهر محسوب می‌شود.

همچنین: استارتاپ کانادا

کلیسای جامع نتردام کبک

در قلب کبک اولین کلیسای کاتولیک به چشم می خورد که تاریخچه ساخت آن به سال 1844 بر می گردد و در بخش شمالی مستعمرات اسپانیا واقع شده است. این کلیسا به واسطه معماری منحصر به فردش یکی از جاذبه های گردشگری مهم شهر و نمودی از تاریخ در نظر گرفته می شود. فضای درونی این کلیسا با محراب شگفت انگیزش و سایبان و پنجره های شیشه ای چشمها را به خود خیره می کند.

قلعه سیتادل از جاذبه های گردشگری کبک سیتی

یکی دیگر از قلعه های تاریخی شهر کبک قلعه ی  La Citadelle می باشد که همچنان به عنوان پایگاه نظامی اهمیت خود را حفظ کرده است. این قلعه باشکوه در فاصله زمانی سالهای 1820 تا 1850 برای محافظت شهر در برابر حمله و تجاوز آمریکا ساخته شد که بزرگترین قلعه تاریخی در آمریکای شمالی محسوب می شود.

آیلند ویزا آیلند ویزا