آیلند ویزا

تحصیل در کبک

Rate this post

برای مهاجرت و تحصیل در کبک از طریق ویزای تحصیلی باید به این مسئله توجه داشته باشید که استان کبک سیستم آموزشی و پذیرش تحصیلی متفاوتی نسبت ‌به استانهای دیگر کانادا دارد. از این رو برای دریافت ویزای تحصیلی این شهر باید مراحل خاصی را بگذرانید. در این استان مراکز آموزشی مشهوری وجود دارد که از مهاجران سایر کشورهای دنیا که این مؤسسات را برای تحصیل انتخاب می‌کنند با آغوش باز استقبال می‌کند.
پیش ‌از این‌که در مورد تحصیل در کبک کانادا تصمیم بگیرید ابتدا باید در خصوص نحوه پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی کبک و همچنین هزینه‌های زندگی، میزان درآمد، آب و هوا اطلاعاتی کسب کنید. علاوه بر این باید با دانشگاه های معتبر و مشهور این استان آشنا شوید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای ادامه تحصیل بگیرید. در این فرصت کوتاه قصد داریم آگاهی های مختصری در مورد سیستم آموزشی کبک در اختیارتان بگذاریم.

موقعیت کبک سیتی

کبک سیتی هفتمین کلان‌شهر بزرگ کانادا پایتخت استان کبک بوده و از لحاظ مهاجرت تحصیلی بسیار مورد توجه قرار دارد. شهری که از لحاظ وسعت بزرگ‌ترین شهر در حوزه شرقی استان بوده و در کرانه‌های رود سنت لورنس واقع شده‌است. کبک سیتی تنها به ‌اندازه ۲۵۴ کیلومتر با مونترال فاصله دارد. از سوی ‌دیگر با 5/4 ‌ساعت رانندگی به اتاوا پایتخت کانادا خواهید رسید.
جالب است بدانید از شهر کبک تنها با ۱۷۶ کیلومتر مسافت به شهر آمریکایی جکمن می‌رسید.

روند مهاجرت تحصیلی به کبک 2021

همان‌طور که اشاره کردیم پذیرش در سیستم آموزشی کبک نسبت به استان‌های دیگر کانادا متفاوت است. طبق روال معمول در شهرهای کانادا پس ‌از این‌که دوره دبیرستان به پایان می‌رسد امکان ورود به کالج یا دانشگاه برای افراد فراهم می‌شود. اما در استان کبک نیاز به سپری کردن یک دوره پیش‌زمینه تحت عنوان کالج سژپ وجود دارد.
این دوره مقدماتی آمادگی برای دانشگاه ممکن است با توجه به نوع رشته تحصیلی کوتاه‌مدت یا شامل دوره‌های فنی بلندمدت باشد. البته لازم به ذکر است که تحصیل در این شهر در قالب دوره‌های سژپ هم نیاز به ویزای تحصیلی و پذیرش کانادا دارد. پس‌از پایان دوره سژپ، دوره تخصصی دانشگاهی آغاز می‌شود.

تحصیل در دانشگاه‌های کبک

در کبک با وجود دانشگاه‌های تراز اولی مانند دانشگاه مونترال و مک گیل تقاضا برای ادامه تحصیل در این استان در صدر استان‌های کانادا قرار گرفته ‌است. اما با این ‌وجود علاوه ‌بر این دو دانشگاه مراکز آموزش عالی مشهور دیگری هم وجود دارد که با ثبت نام در آن و تحصیل در این شهر می‌توانید در رتبه عالی جهانی آموزشی قرار بگیرید.

تحصیل در کالج‌های کبک

یکی از شیوه‌های سریع و عالی برای کسب اقامت کانادا ادامه تحصیل در کالج‌های استان کبک با هدف دریافت مدرک معتبر جهانی است. خوشبختانه مسئولان کبک در کنار مراکز آموزش عالی متنوعی که وجود دارد، برنامه‌های مهاجرتی تحصیلی گوناگونی ترتیب داده اند تا علاقه‌مندان به کسب علم و دانش و مهارت را به کانادا جذب کنند.
با اینکه زبان غالب این دانشگاه ها اکثرا فرانسوی است اما در برخی از دوره‌های تحصیلی در کالج‌های این استان به زبان انگلیسی هم تدریس می‌شود. باید خاطرنشان کنیم که دوره کالج در سیستم آموزشی کبک مقطع تحصیلی مجزایی است که دانش‌آموزان پس ‌از فراغت از تحصیل دبیرستان در یک فرصت آموزشی دوساله برای ورود به دانشگاه آماده می‌شوند.

تحصیل در کالج کانادا

در کنار دانشگاه‌ها و کالج‌های اصلی کبک فرصت‌های طلایی تحصیلی دیگری در استان کبک کانادا برای افراد جویای علم فراهم شده ‌است. از جمله آن‌ها کالج کانادا در قلب مونترال است که در جغرافیایی منحصربه‌فرد در کنار موزه‌ها، پارک‌ها، مراکز خرید، سینماها شرایط ایده‌آلی برای کسب تجربه‌ای پربار از تحصیل مهیا کرده ‌است.
این کالج‌های معتبر با هدف رشد مهارت‌های زبانی بر توسعه مهارت‌های فنی‌حرفه‌ای دانشجویان تمرکز دارند. کالج کانادا به دلیل برآورده کردن خواسته‌های آکادمیک و حرفه‌ای دانشجویان شهرت زیادی پیدا کرده‌است. یکی از اهداف بزرگ و بین‌المللی کالج کانادا ایجاد فرصت‌های مطالعاتی در سطح ملی با رویکرد جهانی است.
کالج کانادا در استان کبک بر توسعه مهارت‌های زبانی تمرکز زیادی دارد و از لحاظ میزان اعتبار آزمون‌های بین‌المللی زبانزد است. این کالج بین‌المللی برای اثرگذاری در سطح جهانی همیشه بدنبال جذب مشارکت‌های بخش خصوصی و دولتی بوده است. با اینکه مهاجرت تحصیلی با اهداف بلندمدت عمده‌ترین دلیل اقامت دانشجویان در استان کبک است اما افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در کبک را دارند می‌توانند هم‌زمان به تحصیل در این شهر مشغول شوند.

آیلند ویزا آیلند ویزا