آیلند ویزا

بورسیه تحصیلی کانادا

Rate this post

اگر شما هم سال‌هاست رؤیای کانادا را در سر می‌پرورانید و تمایل دارید از تحصیل رایگان در کانادا یا حداقل تحصیل با هزینه کمتر بهره‌مند شوید، بورسیه تحصیلی کانادا راهی برای رسیدن به رؤیاهای دیرینه تان است. برای دریافت پذیرش تحصیلی در کانادا باید یکی از انواع مسیرها را انتخاب کنید که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح می دهیم.
برای این‌که در زمینه بورسیه تحصیلی کانادا اقدام کنید ابتدا باید انواع بورسیه را به‌خوبی بشناسید. اسکولار شیب یا شایسته محوری
برای موفقیت در این نوع پذیرش از طریق بورس تحصیلی متقاضی باید صلاحیت‌های بیشتری نسبت ‌به سایر افراد در زمینه معدل بالا، نمره بالای زبان انگلیسی و مدرک آزمون جی آر ای GRE و ارائه مقاله داشته باشد.

بورسیه براساس نیاز دانشجو

این نوع کمک ‌هزینه تحصیلی مربوط به دانشجویانی است که نیاز مالی داشته و تحت پوشش نهاد خاصی هستند. در چنین مواردی صلاحیت‌های علمی و تحصیلی دانشجو در وهله بعدی قرار می‌گیرد و اولویت با تامین نیاز تحصیلی است. البته این نوع کمک‌ هزینه ها اغلب در مورد دانشجویان بومی استفاده می‌شود و کمتر به دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد.

وام تحصیلی به دانشجویان کانادایی

در کانادا همان‌طور که به شهروندان کانادایی وام تعلق می‌گیرد برای دانشجویان خارجی هم انواعی از وام تحصیلی برای کمک به ادامه تحصیل آنها در نظر گرفته ‌شده است. این نوع وام ها با همان شرایط بازپرداخت و نرخ سودی که به شهروندان کانادایی تعلق می گیرد، برای خارجی‌ها هم همین شرایط پرداختی را دارد.
دانشجویان بین‌المللی برای دریافت این وام باید از طریق بانک‌های خصوصی کانادا مراحل کار را پیگیری کنند.

دستیار تدریس

یکی از راه‌های بهره‌مندی از کمک ‌هزینه دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکترا فعالیت به‌ عنوان دستیار تدریس یا همکار آموزشی برای کمک به اساتید در فرایند یادگیری دانشجویان است که در قبال آن هزینه‌ای دریافت می‌کنند. برای واجد شرایط شدن در این نوع کمک‌ هزینه باید در آزمون‌های آیلتس یا تافل یا آزمون‌های معادل آن رتبه‌های بالا کسب کرده باشید.

دستیار تحقیق

دانشجویان مقطع دکترا و دانشجویان کارشناسی‌ارشد برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی می‌توانند در پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی که معمولاً موضوعاتی غیرمرتبط با پایانه نامه تحصیلی شان دارد مشارکت کنند. این فعالیت‌ها معمولاً ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته نیاز به مشارکت دارد و دانشجویان برای این پروژه‌ها از طریق دانشکده خاص یا دپارتمان برگزیده می‌شوند.
سازمان‌هایی که بورسیه تحصیلی می‌دهند
بورسیه تحصیلی کانادا از جانب دولت کانادا، سازمان‌های غیردولتی و دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد.

میزان کمک ‌هزینه دانشگاه‌های کانادا

برای پاسخ به این سوال نمی‌توان مبلغ قطعی ارائه داد بلکه این هزینه‌ها نسبی است. دانشگاه‌ها و کالج‌ها ممکن است تنها چند ۱۰۰ دلار یا به اندازه چند هزار دلار به‌صورت تخفیف شهریه ارائه دهند. یا اینکه ممکن است این هزینه را به صورت پارشیال فاند اعطا کنند که شهریه و بخشی از هزینه‌های زندگی فرد را پوشش می‌دهد.
افرادی که رزومه‌ی علمی قوی دارد ممکن است شانس دریافت فول فاند که شامل همه شهریه و هزینه‌های زندگی در کاناداست را داشته باشند.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا

* فرد باید دانشجوی پذیرفته‌ شده یا دانشجوی مشغول به تحصیل یکی از دانشگاه‌های کانادا باشد.
* دارا بودن معدل ۱۷ به بالا برای مقاطع تحصیلی مختلف ( البته اگر رزومه‌ی پربار و سابقه کار تحقیقاتی داشته باشید امکان دریافت بورسیه با معدل کمتر هم وجود دارد)
داشتن نمره آیلتس حداقل 5/6 یا نمراتی معادل آن در رشته های دیگر
*دارا بودن رزومه‌ی چاپ مقالات علمی در ژورنال‌های معتبر داخلی و خارجی برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی
در نهایت این سوال پیش می آید که آیا فرد خودش باید برای دانشگاه مورد نظر اپلای کند؟ در پاسخ باید خاطر نشان کنیم که بعضی دانشگاه ها به طور خودکار پرونده آموزشی شما را به سیستم ارزیابی وارد می کنند. اما در خیلی از دانشگاهها شما باید برای ارزیابی بورسیه تحصیلی مدارک تحصیلی تان را ارسال کنید.
به هر حال پیش از اینکه برای بورسیه اقدام کنید باید به طور دقیق بررسی کنید و ببینید فرصت های تحصیلی در دانشگاههای مختلف کانادا به چه نحوی انجام می شود. برای این کار باید رشته و مقطع تحصیلی تان را در گوگل سرچ کرده و نتایج را تک تک بررسی کنید. پس از اینکه با مواردی در این زمینه برخورد کردید، وارد سایت دانشگاه شوید و ببینید چه موقعیت هایی برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا برای رشته شما وجود دارد.

 
آیلند ویزا آیلند ویزا