آیلند ویزا

باید و نبایدهای خرید کسب‌وکار کانادا

Rate this post

 

هنگامی ‌که صحبت از مهاجرت به کانادا یا راه‌اندازی استارتاپ کانادا به میان می‌آید گزینه خرید کسب‌وکار کانادا به ‌عنوان یکی از اولویت‌های اشتغال زایی مطرح می‌شود. موضوع خرید بیزینس در کانادا یا راه‌اندازی کسب‌وکار یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی است.

مسلما یکی از تأثیرگذارترین تصمیمات زندگی‌تان خرید کسب‌وکار در کانادا خواهد بود چرا که باید مقوله سودآوری آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید. برا این‌ که اطمینان حاصل کنید این نوع از اشتغال به‌اندازه کافی برایتان بازدهی دارد، می‌توانید گزارش‌های مالیاتی سالانه را بررسی کنید. در این فرآیند با راه‌اندازی یک شرکت یا خرید بیزینس در کانادا در برنامه‌های استانی کارآفرینی شرکت می کنید.

به دنبال این تصمیم پروسه ثبت شرکت آغاز شده و می توانید برای دریافت ویزای کار کانادا اقدام کنید. در صورتی که روش مهاجرتی خرید کسب و کار کانادا را با موفقیت به پیش ببرید اقامت دائم کانادا را بدست می آورید. به‌طورکلی پروسه خرید کسب‌وکار کانادا مستلزم صرف انرژی، زمان و ارزیابی‌های دقیق و آگاهانه است.

روند خرید بیزینس در کانادا

در این فرایند دو حق انتخاب خواهید داشت. می‌توانید برای خرید سهام یا خرید دارایی اقدام کنید. در گزینه خرید سهام کلیه دارایی‌ها و بدهی‌ها به نهاد مربوطه انتقال پیدا می‌کند اما در مدل خرید دارایی شخص خریدار می‌تواند انتخاب کند کدام دارایی‌ها را از آن خود می‌کند و به چه مواردی تعهد قانونی می‌دهد.

البته باید خاطرنشان کرد که با توجه به حجم کسب‌وکار و قیمت خرید آن، قوانین دولتی مربوطه ممکن است تحت قانون رقابت یا قانون سرمایه کانادا قرار داشته باشد. از سوی دیگر برای خرید دارایی شرکت‌های خاص مانند مخابرات احتمال دارد محدودیت‌هایی برای کسب مالکیت وجود داشته باشد یا این ‌که نیازمند تصویب قوانین خاص دولتی باشد.

شرایط خرید کسب‌وکار کانادا چیست؟

بهترین کار این است که برای خرید کسب‌وکاری اقدام کنید که پیش ‌از آن کاملاً ثبت ‌شده باشد. راه‌اندازی کسب‌وکار از ابتدا دردسرهای خاص خودش را دارد اما به ‌هرحال مهم‌ترین مسئله این است که پیش ‌از تصمیم به خرید اطلاعات کافی دریافت کرده باشید و اطمینان حاصل کنید که کسب‌وکار مناسبی را در ازای مبلغ منصفانه‌ای خریداری می‌کنید.

اگر می پرسید چطور می‌شود از گزینه‌های خرید اطلاع پیدا کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که گزینه‌های خرید کسب‌وکار کانادا معمولاً به‌صورت اینترنتی یا در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود. پیش ‌از قطعی کردن خرید بیزینس کانادا ابتدا با کارگزاران یا افراد متخصص در همان صنعت خاص گفتگو کنید. حداقل سرمایه‌ای که دولت کانادا برای سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرد ۲۰۰ هزار دلار است.

 مرحله ارزیابی خرید کسب‌وکار کانادا

ارزیابی مهم دیگری که پیش ‌از فرآیند خرید کسب‌وکار کانادا باید مدنظر داشته باشید، پتانسیل و شرایط کلی کار است. به ‌عنوان مثال وقتی مشاهده می‌کنید کسب‌وکاری روند فعالیت و بازدهی ضعیفی دارد باید بررسی کنید و ببینید آیا پتانسیل بهتر شدن را دارد یا خیر؟ یا اینکه عوامل مؤثر در کاهش سود و بازدهی چه مواردی هستند؟

ممکن است دلیل آن ضعف منابع مالی یا بودجه ناکافی یا مدیریت غیرحرفه‌ای باشد. پس از این مرحله ارزیابی، اگر شما تصور می کنید که می‌توانید این شغل را در اختیار گرفته و به سوددهی برسانید، ریسک خرید آن را بپذیرید. البته اگر با مدیریت فعال و به‌کارگیری نیروهای متخصص به‌طور اصولی وارد عمل شوید و سرمایه‌گذاری کنید، احتمالاً به سوددهی خوبی خواهید رسید.

چرا خرید کسب‌وکار در کانادا مناسب است؟

کشور کانادا با وجود اقتصاد رو به رشد و فرصت های متنوع سرمایه گذاری یکی از اولویت های سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی است. دولت کانادا با فراهم آوری امکان سرمایه گذاری علاوه بر جذب نیروهای ماهر، سیستم اقتصادیش را تقویت می کند.

خیلی از افرادی که از شرایط کشور محل زندگی خود ناراضی هستند یا در تکاپوی یافتن مسیرهای جدید برای سودآوری بیشتر هستند معمولاً اولویت شان سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی است. مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری بهترین و سریع‌ترین شیوه دریافت اقامت به‌خصوص در کشورهای اروپایی است.

معمولاً افراد قصد سرمایه‌گذاری مستقیم در کشورهای برتر دنیا را دارند که قطعا کانادا جزء اولین انتخاب‌هاست. کشور کانادا با دارا بودن اقتصاد پویا و شرایط اجتماعی باثبات مقصد همیشگی بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی است. معمولاً گزینه خرید بیزینس در کانادا برای افرادی که پیش ‌از آن تابعیت و اقامت دریافت کرده‌اند سودآوری بیشتری دارد.

البته در شرایطی که فرد حداقل ۵۱ درصد از مالکیت بیزینس را به تملک خود درآورد امکان دریافت اقامت کاری برایش فراهم ‌شده و می‌تواند مشغول به کار شود.

آیلند ویزا آیلند ویزا