آیلند ویزا

انواع استارتاپ های کانادا

Rate this post

کانادا به دلیل اقتصاد قوی خود در سطح جهانی شناخته‌ شده است و رشد آن به‌طور قابل‌توجهی تحت تأثیر حضور استارت آپ های موفق قرار گرفته است. این کشور فعالانه از کسب و کارهای نوظهور حمایت می‌کند که نقش مهمی در تقویت توسعه استارتاپ ها ایفا کرده است. در نتیجه، کانادا در حال حاضر از نظر استارت‌آپ‌های موفق و کاربردی رتبه چهارم را در سراسر جهان دارد. انواع استارتاپ کانادا را در ادامه مقاله معرفی می کنیم.

انواع استارت آپ های کانادایی

استارتاپ های موفق در کانادا در حوزه های بهداشتی و فناوری و … فعالیت دارند. در ادامه به برخی از انواع استارتاپ های کانادایی میپردازیم.

Maple

Maple که دفتر مرکزی آن در تورنتو، کانادا قرار دارد، یک استارت آپ فناوری اطلاعات و مراقبت‌ های بهداشتی است. این شرکت یک پلتفرم آنلاین راه‌اندازی می‌کند که بیماران را بدون توجه به زمان روز با متخصصان پزشکی دارای مجوز مرتبط می‌کند. در طول همه‌گیری کرونا، Maple نقش حیاتی در ارائه دسترسی فوری به پزشکان برای توصیه‌ های بهداشتی داشته است. ماهیت کاربرپسند برنامه یکی از عوامل کلیدی در موفقیت آن‌ بوده است.

ApplyBoard

ApplyBoard یک استارت آپ برجسته کانادایی است که در زمینهٔ نرم‌افزارهای آموزشی تخصص دارد. این پلتفرم با استفاده از هوش مصنوعی (AI)، به دانشجویان بین‌المللی در روند درخواست برای تحصیل در خارج از کشور کمک می‌کند. این بزرگ‌ترین پلت فرم جهان است که دانش‌آموزان را با مربیان مرتبط می‌کند. بیش از 200000 دانش‌آموز در سراسر جهان در حال حاضر از خدمات آن‌ها در سفر آموزشی خود بهره می‌برند.

انواع استارتاپ های کانادا

Clearco

یک استارت آپ مستقر در کانادا است که با تیمی متشکل از 450 کارمند تمام‌وقت در بازاریابی رسانه‌ های اجتماعی و تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها فعالیت دارد. طیف محصولات آن‌ها بر ارزیابی عملکرد مالی متمرکز است. به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در تجارت الکترونیک در سطح جهان، Clearco قصد دارد موانعی را که مانع تبدیل مفاهیم درخشان به مشاغل موفق می‌شود، حذف کند. Clearco با سرمایه‌گذاری 2.5 میلیارد دلاری در بیش از 6500 شرکت، فرصت‌ های سودآوری را برای رشد سریع شناسایی می‌کند. سرمایه این شرکت در حال حاضر به 700 میلیون دلار افزایش‌ یافته است. Clearco برای افرادی که به دنبال شروع، مقیاس یا خروج از سرمایه‌گذاری خود هستند، ابزارهایی را برای دستیابی به موفقیت در تلاش‌ های مالی خود فراهم کرده است.

Wealthsimple

یک استارت آپ کانادایی که دفتر مرکزی آن در تورنتو قرار دارد. دارای نیروی کار تقریباً 700 کارمند تمام‌وقت است. از سال 2014، Wealthsimple در زمینهٔ برنامه‌نویسی فعال است. مأموریت این استارت آپ توسعه و ارائه ابزارهای مالی قدرتمند برای کمک به رشد و مدیریت مالی است. هدف این ابزارها دموکراتیک کردن ثروت با فراهم کردن دسترسی همگان به ابزارهای مالی است که معمولاً در دسترس ثروتمندان است و درنتیجه آزادی مالی را ارتقا می‌دهند.

Kepler Communications

یک استارتاپ است که در بخش ارتباطات ماهواره‌ای و اینترنت فعالیت می‌کند. این شرکت به‌طور فعال در حال گسترش عملیات خود است و اخیراً دو ماهواره را به فضا پرتاب کرده است. کپلر که در سال 2015 در تورنتو تأسیس شد، در حال حاضر 50 نفر را استخدام می‌کند. مارک مایکل، مینا میتری و ون چنگ چونگ با حمایت تقریباً 24 سرمایه‌گذار به‌عنوان بنیانگذاران اصلی آن خدمت می کنند.

Sherpa

استارت آپی است که در صنعت گردشگری فعالیت می‌کند و خدمات مسافرتی مختلفی مانند خرید بلیط با همکاری خطوط هوایی بزرگ و پلت فرم های فروش بلیط مانند آمادئوس، لوفت هانزا و امریکن ایرلاینز ارائه می دهد. این پلتفرم همچنین اخذ ویزای الکترونیکی، چک‌این آنلاین فرودگاه و خدمات مرتبط را تسهیل می‌کند. شرپا که در ابتدا در سال 2015 در تورنتو تأسیس شد، در حال حاضر حدود 30 نفر را استخدام می‌کند. بنیانگذاران شرپا ایوان شارکو و مکس ترمین هستند و این شرکت در حال حاضر توسط 11 سرمایه‌گذار حمایت می‌شود.

Ritual

یک برنامه بسیار محبوب کانادایی است که برای سفارش آنلاین غذا طراحی شده است. این برنامه به کاربران امکان می دهد رستوران ها و کافه های اطراف را کشف کنند، منوها را مطالعه کنند، سفارش دهند و وعده های غذایی خود را درب منزل تحویل بگیرند. مشابه بسیاری از استارتاپ های موفق، Ritual در سال 2014 در تورنتو راه‌اندازی شد. لری استینسون، ری ردی، و رابرت کیم اعضای موسس هستند و این شرکت دارای 13 سرمایه‌گذار و نیروی کار با حدود 500 کارمند است.

سخن پایانی

در این مطلب از آیلندویزا انواع استارتاپ های کانادا را معرفی کردیم. استارت آپ های کانادایی در صنایع مختلف ظهور کرده اند و حتی در حال رقابت با همتایان آمریکایی خود هستند. این استارت آپ ها می توانند توسط کارآفرینان کانادایی یا افرادی که به دنبال دریافت ویزای سرمایه‌گذاری کانادا هستند راه‌اندازی شوند.

آیلند ویزا آیلند ویزا