آیلند ویزا

اقامت در مقدونیه

Rate this post

در کشور مقدونیه نرخ بیکاری 70/38 درصد است و شاید بشود گفت حدود یک سوم از مردمان آن بیکار هستند البته مسئله بیکاری در این کشور جوانب خاصی در منطقه دارد اما به هر حال این نرخ بالای بیکاری و از سوی دیگر شرایط مستعد اقتصادی در این کشور شانس بالایی برای پذیرش افراد در فرصت های شغلی و از سوی دیگر سرمایه گذاری در مقدونیه را فراهم کرده است.

شرایط اقامت در مقدونیه

جمعیت این کشور چیزی در حدود 10/2 میلیون نفر و اما میزان اشتغال افراد جامعه 20/50 هزار نفر گزارش شده است. در این میان میزان رشد دستمزد، ارزشی برابر با 60/19 درصد ارزیابی می شود. بر همین مبنا فرصت های شغلی خالی در مقدونیه به طور تقریبی 910.000 ارزیابی می شود. نکته قابل توجه این است که شرایط حقوق و مزایا در مقدونیه رشد بسیار خوبی داشته و به دلیل برقراری اصول دقیق اقتصادی همچنان این وضعیت پابرجاست. به عبارتی جو حاکم بر اقتصاد این کشور شرایط را برای اقامت در مقدونیه مهیا کرده است.
با اینکه مقدونیه نسبت به وسعت و جمعیتش از لحاظ اقتصادی قدرت بزرگی در اروپا به شمار نمی رود اما در چند سال اخیر به طور پیوسته نرخ رشد اقتصادی قابل قبولی را به ثبت رسانده است. مسئله مهم تر این است که دولت مقدونیه در تصویب سیاست های ارتقا دهنده اقتصادی بسیار موفق بوده است. این سازماندهی قوی اقتصادی موجب شده شاخص های اقتصاد کلان در این کشور ثبات داشته باشند و در حد قابل توجهی باقی بمانند.
حال این ثبات اقتصادی توجه بسیاری از سرمایه گذاران و تاجران را برای سرمایه گذاری در مقدونیه به خود جلب کرده است. اگر نگاهی به نمودارهای اقتصادی این کشور بیندازید، متوجه روند مثبت آن و ارزش آفرینی برای سرمایه گذاری های خارجی و خلق فرصت های شغلی در ساختار برنامه اقتصادی این کشور خواهید شد.
بهترین کسب و کار در مقدونیه
بهترین مشاغل پر درآمد در این کشور آنهایی هستند که درآمدزایی چند بخشی دارند. فرض کنید که می خواهید سرمایه گذاری در مقدونیه را با راه اندازی یک مغازه لبنیاتی شروع کنید. بهتر است در ارزیابی هایتان منطقه ای را بررسی کرده و ببینید چه محصولات غذایی دیگری می تواند در این محدوده فروش خوبی داشته باشد. درآمدزایی را در چند بخش به طور همزمان به پیش ببرید. به عبارتی در هر سرمایه گذاری جنبه های متفاوت آن را در نظر گرفته و مسیر درآمدزایی را از همان ابتدا به طور حرفه ای شروع کنید.

میانگین دستمزد در مقدونیه

اگر قصد اقامت در مقدونیه را دارید اما برای شروع تصمیم دارید مدتی به طور آزمایشی در شغلی فعالیت داشته باشید تا شرایط اقامت در مقدونیه را بهتر بررسی کنید، به شما خواهیم گفت که فرصت های شغلی خوبی در این کشور برای مهاجران خارجی وجود دارد.
هنگامی که برای اقامت مقدونیه در جستجوی فرصت شغلی مناسب هستید پیش از هر چیز باید حقوق و مزایا را بررسی کنید. خوشبختانه وضعیت دستمزدها در سالهای اخیر در مقدونیه بهتر شده و مزایای خوبی برای افراد جویای کار ایجاد شده است.
بر اساس ارزیابی که در زمینه مشاغل در مقدونیه انجام شده است وضعیت دستمزدها در چند سال اخیر رشد داشته است. به خصوص برای مشاغلی که با معماری و مهندسی برق مرتبط هستند این افزایش دستمزد چشمگیرتر است. نکته قابل تامل همین دستمزدهای بالاتر مشاغل فنی مهندسی نسبت به مشاغل مدیریتی و کارمندی است که افراد متخصص و فنی کار بیشتری را برای اقامت مقدونیه مشتاق کرده است.
با توجه به ساختار اقتصادی رشد یافته مقدونیه مسلما ارزش درآمدها و سرمایه گذاری در این کشور می تواند بسیار قابل توجه باشد.

سرمایه گذاری در کشاورزی

شاید برایتان جالب باشد که مقدونیه در بخش شمالی اقلیم و آب و هوای عالی و خاک کشاورزی مساعد دارد. با توجه به چشم اندازهای آینده مقدونیه در حوزه اتحادیه اروپا و امیدواری به توافقنامه های تعرفه گمرکی که شرایط را برای اجرای پروژه های کشاورزی فرا منطقه ای فراهم می کند، اقامت در مقدونیه بسیار مطلوب و امید بخش به نظر می رسد.
اگر قصد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مقدونیه را دارید ابتدا باید به طور دقیق ارزیابی کنید که این فرآیند در کدام بخش کشاورزی مانند شاخه های تولید محصول، ایجاد سردخانه یا ساخت تاسیسات فرآوری و… توجیه اقتصادی دارد. خوشبختانه کسی که تصمیم به سرمایه گذاری در کشور مقدونیه می گیرد، در طی همه مراحل اجرایی و همچنین پشتیبانی کار توسط” وزارت حمایت از سرمایه گذاری خارجی” و “آژانس سرمایه گذاری خارجی و حمایت از صادرات” و ” وزارت حمایت از صادرات” مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
در این مسیر برای خرید زمین کشاورزی و تملک آن از مبادی قانونی هیچ مشکلی وجود ندارد.
قیمت پایه خرید ملک کشاورزی در مقدونیه در راستای سرمایه گذاری حدودا یک یورو در هر متر مربع است البته این قضیه با توجه به شرایط و موقعیت ملک متغیر است.

آیلند ویزا آیلند ویزا