آیلند ویزا

اخذ اقامت دائم با ویزای استارت اپ کانادا

5/5 - (1 امتیاز)

اخذ اقامت دائم با ویزای استارت اپ کانادا چگونه امکان پذیر است؟ ویزای استارتاپ کانادا به افرادی داده می‌شود که توانایی ایجاد کسب ‌و کار در کانادا را دارند. برای واجد شرایط بودن برای این برنامه، متقاضیان باید یک طرح تجاری ارائه دهند، حداقل نمره آیلتس 5 را کسب کنند و دارای مدرک تحصیلی معادل حداقل دیپلم باشند. ویزای استارتاپ کانادا به‌عنوان یکی از برنامه‌ های نادری که مسیری مستقیم برای اخذ اقامت دائم (PR) فراهم می‌کند برجسته است.

شرکت‌کنندگان در این برنامه از چندین مزیت ازجمله مجوز کار آزاد 3 ساله، مجوز کار قانونی برای همسر، تحصیل رایگان برای فرزندان زیر 18 سال خود در مدارس کانادا، عدم نیاز به سرمایه‌ گذاری و بدون محدودیت سنی برخوردار هستند.

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

ویزای استارتاپ کانادا یک برنامه مهاجرتی است که توسط کانادا معرفی ‌شده است. تحت این برنامه، شما طرح کسب‌وکار خود را برای ارزیابی به یک شرکت سرمایه‌ گذاری کانادایی ارسال می‌کنید. در صورت تائید، نامه پشتیبانی دریافت خواهید کرد. با در دست داشتن نامه پشتیبانی، می‌توانید برای دریافت ویزای راه ‌اندازی به اداره مهاجرت کانادا اقدام کنید. درخواست شما مورد بررسی کامل قرار می‌گیرد و درصورتی‌که تمام مدارک موردنیاز مرتب باشد، از طریق برنامه استارت آپ به شما اقامت دائم کانادا داده می‌شود.

ویزای استارت اپ کانادا

شرایط و الزامات اخذ اقامت دائم با ویزای استارت اپ کانادا

برای واجد شرایط بودن برای ویزای استارتاپ کانادا، داشتن یک ایده خلاقانه به ‌تنهایی کافی نیست. برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه ویزای استارتاپ باید تمامی شرایط زیر را رعایت کنید. چهار شرط اصلی برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا به شرح زیر است:

1. واجد شرایط بودن کسب‌وکار

  • هر متقاضی باید حداقل 10 درصد از حق رأی کل هیئت‌ مدیره را دارا باشد.
  • متقاضیان به همراه سازمان تعیین‌ شده باید مجموعاً بیش از 50 درصد از کل حق رأی را در اختیار داشته باشند.

2. نامه پشتیبانی از یک سازمان برنامه استارت آپی کانادایی تائید شده

  • برای راه ‌اندازی استارتاپ خود باید مدارکی مبنی بر حمایت از یکی از سازمان ‌های تعیین ‌شده ارائه دهید. این سند به‌عنوان مدرکی است که نشان می‌دهد یکی از این سازمان‌ها ایده و کسب‌وکار شمارا تائید می‌کند.
  • برای دریافت نامه پشتیبانی، باید ایده خود را ارائه دهید و سازمان را متقاعد کنید که ارزش حمایت را دارد و می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در کانادا یا در سطح جهانی داشته باشد.
  • اگر طرح شما به‌اندازه کافی جذاب باشد، یکی از این سازمان‌ها نامه پشتیبانی صادر می‌کند که باید در درخواست ویزای استارتاپ شما درج شود.

3. تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه

  • برای افزایش موفقیت خود در کانادا، باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط کامل داشته باشید. بدون مدرک زبان، درخواست ویزای راه‌اندازی شما رد می‌شود.
  • برای دریافت مدرک زبان، شما باید در آزمون زبانی که توسط یک آژانس تائید شده برگزار می‌شود شرکت کنید و در حداقل معیار زبان کانادایی (CLB) سطح 5 به زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشید.

4. توانایی مالی

  • پس از ورود به کانادا، باید ثابت کنید که دارای بودجه کافی برای حمایت از خود و وابستگانی هستید که با شما آمده اند.
  • طبیعتاً با افزایش تعداد خانواده، مقدار مورد نیاز افزایش می یابد.

مراحل ارزیابی درخواست های اخذ اقامت دائم به کانادا از طریق برنامه استارتاپ

مراحل ارزیابی درخواست های اخذ ویزای کانادا و اقامت دائم از طریق برنامه استارتاپ شامل دو بخش اصلی است. در سال 2017، اداره مهاجرت کانادا برنامه ویزای استارتاپ کانادا را به‌عنوان مسیری برای اقامت دائم، مشابه برنامه اکسپرس انتری معرفی کرد. این درخواست های اخذ اقامت دائم از مراحل زیر تشکیل شده است:

ارزیابی استارتاپ و طرح های تجاری: این مرحله توسط سه دسته از شرکت های خصوصی مورد تائید اداره مهاجرت انجام می‌شود. این شرکت ها پیشنهادات را بررسی و ارزیابی می کنند، آن ها را تائید یا رد می کنند. در صورت تائید طرح کسب‌وکار، متقاضیان نامه تاییدیه ای به نام LOS (نامه پشتیبانی) دریافت می کنند که برای پردازش بیشتر لازم است.

بررسی درخواست اقامت دائم: پس از دریافت نامه پشتیبانی از شرکت های مورد تائید متقاضیان، پرونده درخواست اقامت دائم آن ها به اداره مهاجرت ارسال می‌شود. در این مرحله افسران مهاجرت در درجه اول پرونده متقاضی را مطابق با قوانین مهاجرت بررسی می کنند.

سخن پایانی

ذکر این نکته ضروری است که افسران مهاجرت این اختیار را دارند که در صورت شک کردن به رابطه مشکوک بین این شرکت ها و متقاضی مهاجرت استارت آپی کانادایی، پرونده تجاری را برای ارزیابی مجدد به شرکت مورد تائید دیگری که به‌عنوان بررسی همتا شناخته می‌شود، ارجاع دهند.

آیلند ویزا آیلند ویزا