آیلند ویزا

ویزای موقت کانادا

در این صفحه دو مورد از ویزاهای موقت مورد بررسی قرار میگیرد: ویزای تحصیلی و ویزای توریستی.

ویزای تحصیلی برای ویزای موقت کانادا

دانشگاه های کانادا به طور مرتب در میان بهترین های جهان قرار دارند. این در حالی است که کانادا بعنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی رتبه بندی شده است .دانشجویانیکه در کانادا تحصیل می کنند، همیشه با سطح علمی عالی و با خاطراتی خوش از سال های دانشجویی به وطن خود بازمیگردند.

شرایط متقاضی

  • داشتن نامه پذیرش از یک کالج یا دانشگاه معتبر
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • داشتن مینیمم معدل B برای دوره ارشد و مینیمم B+ برای دوره PhD(بستگی به رشته ممکن است متفاوت باشد)
  • داشتن مدرک زبان IELTS یا TOEFEL یا CELPIP
  • داشتن مدارک مالی نشان دهنده آنکه از پس مخارج زندگی و شهریه دانشگاه برمی آیید
  • عدم سوء پیشینه
  • داشتن سلامت کامل; متقاضی ممکن است لازم باشد Medical Check انجام دهد.
  • متقاضی می بایست افسر مهاجرت را متقاعد کند که پس از اتمام تحصیل به کشور خود بازمیگردد.

هزینه تحصیل در کانادا با ویزای موقت کانادا

شهریه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی حدود ۳ برابر بیشتر از مهاجرین و شهروندان کانادایی می باشد. متوسط شهریه برای یک سال با هزینه های اقامت حدودا ۲۰ الی ۲۵ هزار دلار کانادا است .

چه کسانی نیاز به گرفتن اجازه تحصیلیStudy Permit/ ندارند؟

اگر کل دوره تحصیلی کمتر از 6 ماه باشد، نیاز به اجازه تحصیلی ندارید.

چه مدت می توانید با اجازه تحصیلی در کانادا بمانید؟

اجازه تحصیلی معمولا به شما 90 روز اضافه تر از زمان قانونی اجازه ماندن می دهد. در این مدت اضافی متقاضی می تواند کانادا را ترک کند یا درخواست اقامت بیشتر را بدهد.

زمان پردازش پرونده

زمان پردازش بستگی به جایی که متقاضی اقدام کرده است، دارد. هر دانشگاه یا کالج قوانین مخصوص خودشان را دارند.اگر قصد تحصیل در دوره ابتدایی و یا متوسطه را دارید حداقل 6 ماه جلوتر و اگر قصد ادامه تحصیل در دوره های دانشگاهی دارید می بایست 1 سال جلوتر برای گرفتن پذیرش اقدام کرد.

چه زمانی باید برای اجازه تحصیلی اقدام کرد؟

به محض دریافت نامه پذیرش پروسه Study Permit یا اجازه تحصیلی شروع خواهد شد. زمان لازم برای پردازش درخواست شما ممکن است در بین دفاتر ویزا متفاوت باشد.

پذیرش رشته های پزشکی در کانادا

بسته به دانشگاه ها و پیش زمینه هر دانشجو، دوره پزشکی در کانادا بین 3 تا 5 سال متغیر است. در برنامه تحصیلی 5 ساله کانادا، سال اول سال تحصیلی همان سال مقدماتی میباشد و برای دانشجویان بدون مدرک لیسانس در زمینه مرتبط طراحی شده و اجباریست.

برای قبول شدن در برنامه تحصیلی 4 ساله، دانشجو میباست لیسانس مرتبط در رشته بیولوژی و رشته های مرتبط را داشته باشد. با توجه به اینکه تنها 17 دانشگاه در کانادا رشته های پزشکی را ارائه میدهند، قبولی در این رشته بسیار رقابتی است. فقط 15٪ از دانشجویان Pre-med کانادایی در دانشگاه های پزشکی پذیرش کسب می کنند. اکثر دانشکده های پزشکی برای پذیرش دادن به قبولی در آزمون MCAT احتیاج دارند. در حقیقت یکی از پیش شرط های ورود به دانشگاه های پزشکی در کانادا، قبولی در MCAT میباشد. این آزمون 4 ساعت و نیم به طول می انجامد و هزینه آن 270 دلار آمریکا میباشد.

  • پزشک عمومی: 4 – 6 سال
  • دامپزشکی: 6 سال
  • دندانپزشکی: 5 – 6 سال
  • داروسازی: 5 – 6 سال
  • پرستاری: 3 – 4 سال
  • فیزیوتراپی: 3 – 4 سال
  • تخصص پزشکی: 3 – 6 سال

 

تحصیل در مدارس کانادا

ویزای تحصیلی کانادا : ویزای موقت کانادا  کانادا از سن 6 سالگی شروع و تا 18 سالگی به طول می انجامد و از ابتدا تا انتها 12 سال میباشد.

تحصیل در مدارس بدون نیاز به مدرک زبان میباشد. در روز اول مدرسه امتحانی از دانشجو در این خصوص گرفته خواهد شد و بسته به سطح زبان ایشان یا در ابتدا کلاس های تقویت زبان یا مستقیما در کلاس های عادی قرار خواهند گرفت.

دانش آموزان امکان تحصیل در دو نوع مختلف از مدارس: شبانه روزی و دولتی را دارند. هزینه تحصیل در مدارس دولتی حدودا 14,500 دلار کانادا و تحصیل در مدارس خصوصی از 30,000 دلار کانادا به بالا میباشد.

محل اقامت دانش آموز  با ویزای موقت کانادا

  • کاستودین: دانشجویان زیر 17 سالی که بدون والدین مایل به تحصیل در کانادا هستند میبایست تحت مراقبت فردی به نام Custodian یا Guardian باشد. در این صورت، دانش آموز میتواند بهمراه خانواده های کانادایی انگلیسی زبان زندگی کند و این خانواده ها موظف به فراهم کردن سه وعده غذایی برای دانشجو میباشند که این روش Home Stay نامیده میشود و هزینه آن حدودا ماهانه 900 دلار کانادا میباشد.

 

  • ویزای همراه والدین: همچنین میتوان برای یکی از والدین ویزای همراه اخذ شود و همراه متواند با فرزند خود در کانادا سکونت گزیند.

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی

مرحله 1: با در دست داشتن تمامی مدارک برای اخذ پذیرش در دانشگاه یا مدرسه اقدام خواهد شد.

مرحله 2: درصورتیکه دانشجو قصد تحصیل در استان کبک را داشته باشد، ایشان میبایست پس از دریافت نامه پذیرش برای دریافت CAQ اقدام نماید.

مرحله 3: پس از دریافت نامه پذیرش و CAQ (درصورت مایل بودن به تحصیل در استان کبک) برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام میگردد.

 

ویزای توریستی برای ویزای موقت کانادا

ویزای توریستی یک سند رسمی در گذرنامه شما است. این سند نشان می دهد که شما شرایط مورد نیاز برای سفر به کانادا را دارید. متقاضیان برای سفر به کانادا نیاز به ویزای توریستی خواهند داشت.

الزامات اصلی اخذ ویزای توریستی

  • پاسپورت معتبر
  • داشتن سلامت کامل
  • داشتن هیچگونه سوء پیشینه
  • داشتن تمکن مالی: مقدار پول بسته به مدت زمانی است که متقاضی قصد ماندن در کانادا را دارد و اینکه آیا در هتل یا با دوستان و بستگان میماند.
  • قانع کردن آفیسر که شما بخاطر وابستگی هایی مانند شغل، خانه، دارایی های مالی یا خانواده به کشور خود بازمیگردید.
  • نداشتن قصد کار و تحصیل در کانادا.
  • ممکن است نیاز به انجام آزمایشات پزشکی(اصولا زمانیکه کمتر از 6 ماه قصد ماندن داشته باشید درخواست نمیشود) و دعوتنامه داشته باشید.
  • لازم بذکر است که اکثر ایرانیانی که ویزای شنگن ندارند، رد میشوند.

تفاوت بین ویزای Single و Multiple چیست؟

تفاوت اصلی بین این دو نوع ویزا این است که یک ویزای Single تنها اجازه یکبار ورود به کانادا را میدهد درحالیکه ویزای Multiple اجازه چندین بار ورود به کانادا را می دهد.

برای کدامیک اقدام کنیم؟

اصولا ویزای Multiple برای همه متقاضیان در نظر گرفته می شود. درخواست متقاضی بررسی میشود و براساس وضعیت متقاضی ویزا صادر خواهد شد.

آیا نیاز به انجام انگشت نگاری هست؟

لازم است شما و اعضای خانواده تان شخصا ظاهر انگشت نگاری انجام دهید.همه اعضای خانواده میبایست انگشت نگاری را در یک مرکز انجام دهند. با توجه به اینکه سفارت کانادا در ایران بسته میباشد لذا ایرانیان میبایست در یکی از کشورهای اطراف انگشت نگاری را انجام دهند. این مرحله پس از سابمیت پرونده، پرداخت هزینه Biometric و Application و پس از دریافت نامه Biometric انجام میشود.

شما میتوانید از 2 طریق آنلاین و سنتی برای ویزای توریستی اقدام کنید.

چه مدت می توانم به عنوان توریست در کانادا بمانم؟

اکثر بازدیدکنندگان مجاز به اقامت شش ماهه از زمان ورود به کانادا می باشند . اگر افسر اجازه اقامت کمتر از شش ماه را به شما بدهد، در گذرنامه تاریخی را که شما باید کانادا را ترک کنید، درج میکند.

آیا در طول اقامت بعنوان توریست میتوانم کار یا تحصیل کنم؟

خیر. اگر قصد گذراندن دوره ای که کمتر از 6 ماه به طول می انجامد را داشته باشید، موردی ندارد و نیازی به گرفتن Study Permit نیست.

آیلند ویزا آیلند ویزا