آیلند ویزا

ویزای تحصیلی کانادا – ویزای تحصیلی کانادا در سال 2023

ویزای تحصیلی کانادا مدرکی است که به دانشجویان بین المللی این اجازه را میدهد تا در یک دانشگاه/کالج/مدرسه معتبر در کانادا تحصیل کند. دانشگاه های کانادا به طور مرتب در میان بهترین های جهان قرار دارند.دانشجویانیکه در کانادا تحصیل می کنند، همیشه با سطح علمی عالی و با خاطراتی خوش از سال های دانشجویی به وطن خود بازمیگردند.

شرایط متقاضی بمنظور اخذ ویزای تحصیلی

  • داشتن نامه پذیرش از یک کالج / دانشگاه / مدرسه معتبر
  • حداقل معدل B برای مقطع ارشد و مینیمم B+ برای مقطع PhD
  • در دست داشتن مدرک زبان IELTS یا TOEFEL یا CELPIP یا مدرک معادل فرانسه برای تحصیل در دانشگاه فرانسوی زبان
  • داشتن مدارک مالی نشان دهنده آنکه از پس مخارج زندگی و شهریه دانشگاه برمی آیید
  • نداشتن هیچگونه سوء پیشینه
  • داشتن سلامت کامل
  • داشتن پاسپورت معتبر

ویزای تحصیلی کانادا

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش

  • ترجمه آخرین ریزنمرات و دانشنامه
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان

مدارک اصلی مورد نیاز در مرحله ویزای تحصیلی کانادا

  • نامه توضیحی که چرا قصد دارید در کانادا درس بخوانید
  • فرم های تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • عکس جدید
  • گردش حساب 4 ماهه (مینیمم مبلغ مورد نیاز در حساب برای یک نفر باید معادل 11,000 دلار کانادا باشد)
  • شهریه ترم اول واریز شده به دانشگاه/کالج
  • CAQ برای متقاضیان استان کبک

بمنظور اقدام شما میبایست به اسکنر و credit card دسترسی داشته باشید.

هزینه تحصیل در کانادا

شهریه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی حدود ۳ برابر بیشتر از شهروندان کانادایی می باشد. متوسط شهریه برای یک سال با هزینه های اقامت حدودا 20 الی 25 هزار دلار کانادا است .همچنین کانادا بیمه سلامت را برای دانشجویان بین المللی نمیپردازد و پرداخت این هزینه نیز برعهده شخص دانشجو میباشد.

شرایط اخذ انواع ویزای کاری کانادا جاب افر کانادا چگونه است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

چه کسانی نیاز به گرفتن ویزای تحصیلی Study Permit ندارند؟

درصورتیکه دوره انتخابی متقاضی کمتر از 6 ماه به طول بیانجامد، متقاضی میتواند بدون ویزای تحصیلی و با ویزای توریستی این دوره را به پایان برساند.

چه مدت می توانید با اجازه تحصیلی در کانادا بمانید؟

اجازه تحصیلی معمولا به شما 90 روز اضافه تر از زمان قانونی اجازه ماندن در کانادا را می دهد. در این مدت اضافی متقاضی می تواند کانادا را ترک کند یا درخواست اقامت بمدت بیشتر را بدهد. درصورتیکه طول تحصیل متقاضی از زمان پیش بینی شده دانشگاه بیشتر شود، وی میبایست برای extension یا طولانی تر کردن ویزا اقدام نماید. همچنین متقاضی میتواند در حین تحصیل به کشورش نیز سفر کند.

چرا بهتر است برای ویزای تحصیلی اقدام نمایید حتی اگر به آن احتیاج نداشته باشید؟

شما میتوانید با در دست داشتن ویزای تحصیلی در کانادا کار کنید.

آیا همسرم میتواند همراه من به کانادا بیاید؟

بله. زمانیکه شما ویزای تحصیلی کانادا معتبر دانشجویی خود را دریافت نمودید، همسرتان میتواند با درخواست برای Open work permit به شما بپیوندد. این پروسه چند ماه به طول می انجامد و این ویزا تا پایان تحصیلات همسری که ویزای دانشجویی دارد معتبر خواهد ماند.

ویزای تحصیلی کانادا

زمان پردازش پرونده

زمان پردازش بستگی به کشوری که متقاضی اقدام کرده است، دارد. هر دانشگاه یا کالج قوانین مخصوص خودشان را دارند.اگر قصد تحصیل در دوره ابتدایی و یا متوسطه را دارید حداقل 6 ماه جلوتر و اگر قصد ادامه تحصیل در دوره های دانشگاهی دارید می بایست 1 سال جلوتر برای گرفتن پذیرش اقدام کرد.

چه زمانی باید برای اجازه تحصیلی اقدام کرد؟

به محض دریافت نامه پذیرش پروسه Study Permit یا ویزای تحصیلی شروع خواهد شد. زمان لازم برای پردازش درخواست شما بسته به کشوری که اقدام مینمایید متفاوت باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای  استارت آپ کانادا کلیک کنید…

پذیرش رشته های پزشکی در کانادا

بسته به دانشگاه ها و پیش زمینه هر دانشجو، دوره پزشکی در کانادا بین 3 تا 5 سال متغیر است. در برنامه تحصیلی 5 ساله کانادا، سال اول سال تحصیلی همان سال مقدماتی برای دانشجویان میباشد و این دوره اجباریست. برای قبول شدن در برنامه تحصیلی 4 ساله، دانشجو میباست لیسانس مرتبط در رشته های مرتبط با پزشکی همچون بیولوژی را داشته باشد. با توجه به اینکه تنها 17 دانشگاه در کانادا رشته های پزشکی را ارائه میدهند، قبولی در این رشته بسیار رقابتی است. تنها 15٪ از دانشجویان Pre-med کانادایی در دانشگاه های پزشکی پذیرش کسب می کنند. اکثر دانشکده های پزشکی برای پذیرش دادن به قبولی در آزمون MCAT احتیاج دارند. در حقیقت یکی از پیش شرط های ورود به دانشگاه های پزشکی در کانادا، قبولی در MCAT میباشد. این آزمون 4 ساعت و نیم به طول می انجامد و هزینه آن 270 دلار آمریکا میباشد. دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی دارند نیز میبایست در آزمون DAT قبول شوند.

  • پزشک عمومی: 4 – 6 سال
  • دامپزشکی: 6 سال
  • دندانپزشکی: 5 – 6 سال
  • داروسازی: 5 – 6 سال
  • پرستاری: 3 – 4 سال
  • فیزیوتراپی: 3 – 4 سال
  • تخصص پزشکی: 3 – 6 سال

کار کردن در حین تحصیل

دانشجویان در کانادا میتوانند بدون ویزای کار بصورت پاره وقت (20 ساعت در هفته)، در این کشور کار کنند.

دوره های Co-op

برخی از برنامه های تحصیلی کار را از جمله الزامات به پایان رساندن دوره میداند. مدت کار بعنوان کارآموز معمولا 50% دوره و کمتر میباشد.

تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کانادا از سن 6 سالگی شروع و تا 18 سالگی به طول می انجامد و از ابتدا تا انتها 12 سال میباشد. تحصیل در مدارس بدون نیاز به مدرک زبان میباشد. در روز اول مدرسه امتحانی از دانشجو در این خصوص گرفته خواهد شد و بسته به سطح زبان ایشان یا در ابتدا کلاس های تقویت زبان یا مستقیما در کلاس های عادی قرار خواهند گرفت. دانش آموزان امکان تحصیل در دو نوع مختلف از مدارس شبانه روزی و دولتی را دارند. هزینه تحصیل در مدارس دولتی حدودا 14,500 دلار کانادا و تحصیل در مدارس خصوصی از 30,000 دلار کانادا به بالا میباشد.

تفاوت مدارس Primary ، Secondary و Post-Secondary:

Primary Schools در کانادا از سال اول تا هشتم میباشد.

Secondary Schools در کانادا از سال نهم تا دوازدهم میباشد.

Post-secondary Schools در کانادا شامل کالج ها، دانشگاه ها، کالج های خصوصی کار و مدارس فنی حرفه ای میباشد.

محل اقامت دانش آموز

  • کاستودین: دانشجویان زیر 17 سالی که بدون والدین مایل به تحصیل در کانادا هستند میبایست تحت مراقبت فردی به نام Custodian یا Guardian باشد. در این صورت، دانش آموز میتواند بهمراه خانواده های کانادایی انگلیسی زبان زندگی کند و این خانواده ها موظف به فراهم کردن سه وعده غذایی برای دانشجو میباشند که این روش Home Stay نامیده میشود و هزینه آن حدودا ماهانه 900 دلار کانادا میباشد.
  • ویزای همراه والدین: همچنین میتوان برای یکی از والدین ویزای همراه اخذ شود و همراه متواند با فرزند خود در کانادا سکونت گزیند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی

مرحله 1:  اخذ پذیرش از دانشگاه/کالج/مدرسه

مرحله 2:  پس از جمع آوری مدارک و میتوانید بصورت اپلای بصورت آنلاین برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام نمایید. پس از ساختن پروفایل و سابمیت پرونده، نامه ای تحت عنوان نامه بایومتریک یا انگشت نگاری در پروفایل متقاضی آپدیت خواهد شد. این نامه 30 روز معتبر میباشد و بدیهی است که در طول 30 روز باید انجام گردد. با توجه به اینکه سفارت کانادا در داخل ایران فعال نمیباشد، متقاضیان ایرانی میبایست انگشت نگاری را در کشور دیگری همانند ترکیه انجام دهند. پس از این مرحله، درصورت نیاز آپدیت مدارک از شما درخواست خواهد شد یا بصورت یکجا نتیجه ویزا در پروفایل آپدیت خواهد شد.

مرحله 3: درصورتیکه پاسخ سفارت به درخواست شما مثبت بود، پاسپورتتان جهت خوردن استیکر ویزا به VAC ارسال خواهد شد. در غیر اینصورت نامه ریجکتی همراه با دلایل قانع نشدن افسر دریافت خواهد شد.

ویزای تحصیلی کانادا

بیشتر بخوانید: معیارهای مؤثر برای گرفتن ویزا تحصیلی در سال 2023 چیست؟

ورود به کانادا

زمانیکه متقاضی به کانادا برسد، با افسر مرز روبرو خواهد شد. وی از متقاضی موارد زیر را درخواست خواهد کرد:

  • پاسپورت و ویزا
  • نامه پذیرش دانشگاه/کالج/مدرسه
  • نامه دریافت شده از جانب سفارت
  • سایر نامه هایی که سفارت از متقاضی درخواست کرده تا همراه خود داشته باشد.

تمامی این مدارک میبایست در کیف دستی متقاضی باشد و آنها را در داخل چمدان ها قرار ندهد. درصورتیکه هرکدام از موارد بالا همراه متقاضی نباشد، وی اجازه ورود به کانادا را نخواهد داشت. هنگام ورود به کانادا شما نباید بیش از 10,000 دلار کانادا بصورت نقد به کشور ببرید و درغیراینصورت جریمه خواهید شد.

کار کردن پس از فارغ التحصیلی / PGWP

متقاضی ویزای تحصیلی کانادا میبایست توجه داشته باشد که رشته و دانشگاهی که انتخاب میکند، اجازه کار پس از تحصیل یعنی PGWP را داشته باشد که بتواند ویزای کار خود را دریافت نماید. تحصیل در یک موسسه معتبر کانادایی بصورت تمام وقت الزامی میباشد. موسسه معتبر به این معنی است که محلی که قصد تحصیل در آن را دارید در لیست DLI کانادا وجود داشته باشد. وجود داشتن اسم موسسه در این لیست بدین معنی است که این موسسه از طرف استان مورد قبول برای پذیرش دانشجویان بین المللی میباشد.

درصورتیکه دوره تحصیل متقاضی آنلاین باشد، تنها درصورتیکه بالای 50% آن در کانادا حضور داشته باشد، وی واجد شرایط درخواست برای PGWP میباشد. بمنظور اقدام، مدرک دوره به پایان رسیده بهمراه ریز نمرات دوره الزامی میباشد، همچنین پاسپورت متقاضی نیز باید معتبر باشد. اگر دوره کمتر از 8 ماه باشد، متقاضی واجد شرایط اقدام برای PGWP نیست. درصروتیکه دوره بیشتر از 8 ماه و کمتر از 2 سال باشد، متقاضی میتواند به همان اندازه دوره درخواست PGWP دهد. درصورتیکه دوره 2 سال و یا بیشتر باشد میتواند برای مدت 3 سال برای PGWP درخواست کند. درصورتیکه 2 دوره را به اتمام رسانده باشید، مجموع زمان دو دوره با هم میتواند مدت زمان PGWP باشد.

پس از اتمام تحصیلات، متقاضی 180 روز پس از دریافت آخرین نمره هایش فرصت دارد تا برای PGWP اقدام نماید. در طی این 180 روز ویزای تحصیلی وی باید معتبر باشد.

در نهایت، متقاضی پس از اتمام تحصیلات و کسب سابقه کار کانادایی میتواند برای اخذ اقامت کانادا اقدام نماید.

مزایا و معایب داشتن ویزای تحصیلی در کانادا

تا این بخش از مقاله اطلاعات کاملی را درمورد ویزای تحصیلی کانادا به شما ارائه دادیم. حال بهتر است که با مزایا و معایب آن نیز آشنا شوید. بنابراین پیشنهاد می‌شود که حتما در ادامه با ما همراه باشید. همان‌طور که بهتر می‌دانید، هر نوع شرایط زندگی از مزیت و معایبی برخوردار است. افراد باید با توجه به شرایط خود و مواردی که در نظر دارند و جهت تصمیم‌ گیری و همچنین دریافت اقامت تحصیلی در یک کشور اقدام کنند.

 ضرورت اطلاع از مزایا و معایب تحصیل در کانادا

اکثر دانشجویان انگیزه بسیار زیادی جهت تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا را دارند. این میزان شوق و اشتیاق می‌تواند بنا به دلایل خاصی باشد. از جمله آن‌ها می‌توان به مهاجرت دائم در این کشور اشاره کرد. با توجه به این که کشور کانادا مهاجرپذیر است و قسمت گسترده‌ای از آن را مهاجران تشکیل داده‌اند، ممکن است که بسیاری از ایرانیان در این کشور به زندگی بپردازند. برخی دانشجویان نیز برای زندگی پیش آن‌ها مشتاق اخذ ویزای تحصیلی می شوند.

 مزایای تحصیل در کانادا

ازجمله مزایا وجنبه‌های مثبت دریافت ویزای تحصیلی و در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 تحصیل در زبان انگلیسی

اکثر دانشجویان تمایل زیادی به تحصیل در رشته زبان انگلیسی دارند. دلیل این‌ گکه زبان انگلیسی‌زبان بین ‌المللی بوده و همچنین تحصیل در آن نیز بسیار راحت است. دانشگاه‌های کانادا نیز اکثراً در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت می‌کنند.

 تحصیل در دانشگاه‌های و کالج‌های معتبر

کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا معمولاً جزو بهترین مراکز در سراسر دنیا هستند که از جمله بهترین‌ها می‌توان به دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا و تورنتو اشاره کرد. این موارد جزو برترین دانشگاه‌های جهان به حساب می‌آیند. به‌همین دلیل نیز دانشجویان زیادی مشتاق به تحصیل در این مراکز هستند.

 محیطی امن و مطمئن

بر اساس اطلاعاتی که وجود دارد، کانادا جزو ده کشوری است که از امنیت بالایی برخوردار می‌باشد. این امنیت متشکل از امنیت جسمی، مالی روانی و .. است. همچنین بهترین استان‌ها و شهرها برای زندگی و تحصیل تورنتو، ونکوو،ر و اتاوا هستند.

 کانادا مهاجرپذیر است!

همان‌طور که در بخش قبل گفته  شد، کاندا جزء کشورهای مهاجر پذیر است و بخش عظیمی از جمعیت آن را مهاجران تشکیل داده‌اند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این کشور برای اخذ ویزای تحصیلی و همچنین مهاجرت بهترین انتخابی است که پیش روی افراد برای مهاجرت قرار دارد.

برای آشنایی با ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا کلیک کنید

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

 کار در زمان تحصیل

در این مطلب به این‌ موضوع اشاره کردیم که برای اخذ ویزای تحصیل در کانادا شما می‌توانید در کنار درس‌ خواندن کار کنید. که این مزیت بزرگی به حساب می‌ آید. دانشجویان در کشور کانادا در مقطع کارشناسی می ‌توانند 10 تا 20 ساعت در هفته کار کنند. هم چنین این میزان می ‌تواند در فصل تابستان فول تایم باشند.

 دریافت اقامت پس ‌از اتمام تحصیل

به دلیل این ‌که اقامت کانادا بسیار ارزشمند است، دانشجویان ایرانی مشتاق هستند که اقامت کانادا را از راه تحصیل بدست بیاورند. در واقع اکثر آن‌ها پس‌از پایان تحصیل کارهای خود را جهت اقامت دائم در این کشور انجام می‌دهند.

بررسی معایب تحصیل در کانادا

همان‌طور که گفته شد، داشتن ویزای تحصیلی در کانادا و درس‌خواندن در این کشور علاوه‌بر مزایای بی‌شماری که دارد، معایبی را نیز به‌ همراه خواهد داشت که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 پرداخت شهریه دانشگاه

یکی از مواردی که دانشجویان باید حتما پیش‌ از انتخاب کشور مورد نظر خود برای تحصیل به آن توجه کنند، شهریه دانشگاه می‌باشد. در کانادا این مبلغ نسبت ‌به کشورهای دیگر بیشتر است.به‌ همین خاطر اکثر دانشجویان ترجیح می‌دهند که از طریق دریافت بورسیه جهت تحصیل به این کشور مهاجرت کنند.

 محدودیت سنی

کشور کانادا جزو کشورهایی است که دارای سفارت آفیس محوری است. به ‌همین دلیل نیز به افرادی که بیشتر از 4-5 سال گپ تحصیلی دارند ویزا نمی‌دهد.

 آب ‌و هوا

کشور کانادا نظیر کشور استرالیا دارای آب ‌و هوای سرد می‌باشد. می‌توان گفت که بیشتر سال هوای این کشور سرد است و این می‌توانند یکی از معایب در این کشور به حساب بیاید.

در اینجا بخوانید: سریع‌ترین راه را برای مهاجرت به کانادا

 سخن پایانی

همان‌طور که متوجه شدید،ویزای تحصیلی کانادا مدرکی است که به برای دانشجویان بین‌المللی این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانند در دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر این کشور تحصیل کنند. خاص برای دریافت ویزای تحصیلی در کانادا شرایط خاصی وجود دارد همچنین این انتخاب ممکن است مزایا و معایب متعددی را به‌ همراه داشته باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در آیلند ویزا تماس بگیرید

آیلند ویزا آیلند ویزا